سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتگو با دانشمندان، مایه بهره مندی ازایشان و به دست آوردن فضیلتهای آنان است . [امام علی علیه السلام]

آفتابگردون

میدانید چرابرخی ازکشورهاغنی وپیشرفته وبرخی دیگر فقیروعقب مانده میشوند؟

  شایدقدمت وعمر کشورهاعلت فقیرو غنی شدن آنهاست، اما اگر قدمت دلیل این امر است چرا مصر با بیش از سه هزار سال تاریخ مکتوب کشور فقیر و عقب مانده  وکشورهائی مانند کانادا،استرالیا و آمریکا که بیشتر از 150 سال تاریخ ندارنداکنون جزء کشورهای توسعه یافته و غنی محسوب میشوند.

  میزان منابع طبیعی ومعادن قابل استحصال نیزنمی تواند علت فقیر وغنی شدن کشورها باشد زیرا ژاپن کشوریست که بیش از 80% آن کوه  و فاقد خاک مناسب میباشد، اما با آن کشاورزی محدود برنج مورد نیازش را تولید و مانند یک کارخانه شناور برروی آب مواد خام و ارزانقیمت را از کشورهای فقیر وارد کرده و بصورت محصولات صنعتی و گرانقیمت صادر میکند. بطوریکه  پس از آمریکا ،دومین اقتصاد قدرتمند جهان راداراست.

   سطح هوش ، نوع نژاد و رنگ پوست نیزنمی توانددرپبشرفت و یاعقب ماندگی کشورها نقش سازنده داشته باشد. زیرا با بررسی رفتارهای مقامات دیپلماتیک کشورهای فقیر و غنی تفاوت قابل توجهی در هوش آنها مشاهده نمی کنیم. یا مهاجرانی که در کشورخود به تنبلی مشهور هستند در کشورهای اروپائی به نیروهای مولد و کارآمد تبدیل میشوند.

  تفاوت در چیست؟

  آنچه باعث پیشرفت و عظمت یک کشور میگردد ، رفتارهائیست که در طول سالها بنام فرهنگ و دانش شناخته شده است. وقتی رفتارهای مردم کشورهای پیشرفته و غنی را بررسی میکنیم، متوجه میشویم که اکثریت غالب آنها از اصول زیر بعنوان یک اصل پیروی میکنند..

1-    اعتقاد به اخلاق

2-    ایجاد وحدت برای رسیدن به اهداف ملی

3-    مسئولیت و نظم پذیری

4-    احترام به قانون وحقوق سایر شهروندان

5-    عشق به کار برای تولید بیشتر

6-    میل به ارائه کارهای بهترو برتر

7-    تحمل سختی ها به منظور سزمایه گذاری برای آینده ورسیدن به اهداف بلند مدت

  اما در کشورهای عقب مانده و فقیر، تنها عده قلیلی از مردم به اصول فوق معتقدندو از آن پیروی میکنند.

  ما ایرانیان فقیر و عقب مانده ایم نه بخاطر اینکه منابع طبیعی نداریم یا طبیعت نسبت به ما بیرحم بوده. ما فقیریم برای اینکه رفتارهایمان چنین سبب شده است. ما فاقد اهتمام لازم جهت آموختن و رعایت اصول فوق که توسط کشورهای پیشرفته و غنی شناسائی شده هستیم. و اگرهم در زمینه ای پیشرفت کرده ایم فقط به فقط بخاطر زنان و مردان بزرگی بوده که اصول فوق را با فرهنگ عظیم ایرانی و اسلامی ترکیب کرده و بشدت از آن پیروی می کردند.

  اما اگر شما این مطلب را به اطلاع دیگران نرسانید!

   نگران نباشید هیچ اتفاقی برای شما نمی افتد، از محل کارتان اخراج ویا ورشکست نشده.یا هفت سال آواره،بدبخت و یا مریض نمی شوید.

  اما اگر این پیام را به  دیگران انتقال دهید شاید تعداد بیشتری از هموطنانمان مانند شما این مطالب را بخوانند، تغییر کنند و با فرض وظیفه به آن عمل کنند.

 

 






نسل سوخته ::: پنج شنبه 84/11/27::: ساعت 8:32 عصر

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :71716
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
نسل سوخته
افتادگی آموز اگه طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است
 
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<